‍ معاون استاندار لرستان: کاغذ در گردش مكاتبات اداري حذف شود/ حذف کاغذ یعنی هوشمندسازی گردش مکاتبات

on .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان گفت: باید کاغذ در گردش مكاتبات اداري را حذف کنیم .

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، گودرز امیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: از زمانی که دکتر خادمی به لرستان آمدند اعتقاد ویژه‌ای به دولت الکترونیک و توسعه آن داشت و مباحثی همچون توسعه دولت الکترونیک، تجارت الکترونیک و مباحث مرتبط با آموزش‌های مجازی و کلاً کاربرد فناوری اطلاعات در فرآیند‌های استان به عنوان اولویت اصلی برنامه خود در دستورکار قرار دادند.

وی افزود: این مهم در راستای تغییر رفتار سازمانی بوده و یکی از دستاوردهای استاندار لرستان فرهنگ‌سازی روی هوشمندسازی اداری و توسعه هوشمندسازی دبیرخانه‌های استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان اضافه کرد: در این راستا فرهنگ‌سازی خوبی انجام شده، الان جلسات ستادي که با حضور استاندار يا من برگزار می‌شود معمولاً مدیران ستادی از کاغذ استفاده نمی‌کنند.

این مسئول گفت: معتقديم حذف کاغذ به معنای لاشه فیزیکی آن نیست بلكه هدف ما فراتر از این است، حذف کاغذ یعنی هوشمندسازی گردش مکاتبات و باید برند حذف کاغذ و هوشمندسازی مکاتبات استان به نام دکتر خادمی استاندار لرستان ثبت شود که خوشبختانه در کمتر از یک سال این فرهنگ در استانداری لرستان نهادینه شده است.

وی گفت: با حذف کاغذ سیستم مکانیزه حاکم می‌شود و از محیط زیست حفاظت و حمایت خواهد شد .

امیری افزود: براساس ارزیابی‌های نهاد رياست جمهوري در کشور، استانداری لرستان حائز رتبه اول کشور در بحث تحول دیجیتالی والکترونیک کردن گردش مکاتبات در سال جاري شد و از دكتر خادمي استاندار لرستان توسط مقام عالي وزارت كشور تقدير شد .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان یادآور شد: it جزو تکنولوژی‌های های‌تک يا سطح بالا محسوب می‌شود و این اقدامات و فرهنگ‌سازی‌ها منجر به ایجاد فضای خوبی در استان شده و این جسارت ایجاد شده که پایلوت خیلی از پروژه‌های کشور در حوزه توسعه الکترونیک باشیم .

وی با اشاره به اینکه حذف شناسنامه و کارت ملی یکی از پروژه‌های خاص ماست که از اول آذرماه استاندار لرستان بخشنامه‌ای را به دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ کرده که دستگاه‌ها حق ندارند از مردم کپی شناسنامه و کارت ملی بگیرند و بانک‌ها نیز به زودی به این شبکه می‌پیوندند، بیان کرد: ارسال و دریافت‌نامه‌های مردمی از طریق دفاتر پیشخوان شهری و پستی پروژه دیگر است که خروجی اجرای این پروژه در استان با هدف تسريع در گردش مکاتبات، کاهش هزینه‌های مردم،كاهش تردد هاي غير ضرور كه تماس بین مردم و کارکنان را به حداقل خواهد رساند .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان عنوان کرد: در لرستان 243 پیشخوان شهری و 14 دفتر پستی وجود دارد که همه ملزم هستند خدمات(ارسال و دریافت نامه‌های مردمی را ارائه دهند .

وی اظهار کرد: لرستان به عنوان پایلوت کشور انتخاب شده تا خروجی، مستندات و روش اجرا بعنوان الگو برای استان‌های کشور با ابلاغ رئیس جمهور در سراسر كشور عملياتي شود .

امیری با اشاره به اینکه استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباط در راستای افزایش بهره‌وری منابع مهم‌ترین اولویت استان است، یادآور شد: با توجه به نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در تسریع گردش مکاتبات اداری و رفع بروکراسی زاید اداری، همه سازمان‌ها مکلفند هوشمندسازی اداری و تحول دیجیتالی در سازمان خود را با اولویت دنبال کنند.

کلیه حقوق این سایت متعلق به استانداری لرستان می باشد. استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد.