پرینت

معاون استاندار لرستان: بازرسی از ادارات به دنبال ایجاد انگیزه در بین دستگاه‌ها است

نوشته شده توسط اداره کل روابط عمومی on . Posted in اخبار ویژه استانداری

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: رعایت نشدن حقوق شهروندی به علت اشراف نداشتن ارباب رجوع به حقوق خود است.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، حبیب‌الله خجسته‌پور در جلسه تقدیر از بازرسان حقوق شهروندی با بیان اینکه بازرسی در چارت مشخص و محدود، کار دشواری است، افزود: وقتی در جایگاه قضاوت قرار می‌گیرید قطعا سختی‌هایی به دنبال دارد چراکه یک امتیاز کم و زیاد کردن، امکان اجحاف و ضایع کردن حق کسی و یا دستگاهی وجود دارد.

وی ادامه داد: با توجه به چالش‌های موجود در این مسیر یک‌ نفر و یا دستگاهی خاص همه دستگاه‌ها را ارزیابی نمی‌کند بنابراین هرکسی از دیدگاه خود ارزیابی می‌کند و نظرات متفاوتی ارائه می‌دهند.

خجسته‌پور فلسفه کار را نه امتیاز دادن و نه امتیاز گرفتن عنوان کرد و گفت: هدف از این رتبه‌ها ایجاد انگیزه و تحرک در میان کارکنان و دستگاه‌ها است.

خجسته‌پور با بیان اینکه از مشکلاتی که جامعه ما گرفتار آن شده و همه کسانی که برای انجام کارهای اداری با آن دست به گریبان هستند انجام ندادن به موقع کارها توسط بعضی کارمندان ادارات است، اضافه کرد: بعضی اوقات پروسه کاری یک روزه چندین روز به طول می‌انجامد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان خاطرنشان کرد: حقوق شهروندان ما در بعضی ادارات توسط عده‌ای از کارکنان رعایت نمی‌شود؛ این بازرسی‌ها بیشتر به دنبال ایجاد انگیزه و تحرک در بین دستگاه‌ها هستند تا بتوان نارضایتی در میان مردم را کاهش داد.

به گفته وی رعایت نشدن حقوق شهروندی به علت اشراف نداشتن ارباب رجوع به حقوق خود و قانون و مقررات است.

خجسته‌پور بیان کرد: دستگاه‌ها و کارکنان، موظف به آگاهی دادن ارباب‌رجوع در مورد حقوق خود و مقررات هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: استفاده از الفاظ نمیدانم و نه گفتن و امثال این به ارباب رجوع باعث سرگردانی آنان در محیط ادارات می‌شود؛ انتظار می‌رود که خروجی این بازرسی‌ها رفع مشکل مردم و عدم سرگردانی ارباب‌رجوع در دستگاه‌ها باشد.

وی تصریح کرد: میز خدمت در جایگاه خود به درستی به کار نمی‌رود و شاهد آن هستیم که در بعضی ادارات صرفا به عنوان میز اطلاعات از آن استفاده می‌شود.

خجسته‌پور ادامه داد: میز خدمت به گونه‌ای باید باشد که به کار ارباب رجوع رسیدگی و خدمت ارائه شود؛ بازرسان مدیران را نسبت به این موضوع آشنا کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان اظهار کرد: در این مورد مدیر کل امور اجتماعی استانداری نیز در شورای اداری برای مدیران توضیحات لازم را خواهد داد.

کلیه حقوق این سایت متعلق به استانداری لرستان می باشد. استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد.